Fabryka Lauber ze Słupska zajmuje się m.in. regeneracją alternatorów i rozruszników. Kupując taką część sporo oszczędzasz, a dodatkowo otrzymujesz 25-miesięczną gwarancję.
Najpierw demontaż

Do fabryki trafiają rdzenie, czyli zużyte lub uszkodzone alternatory i rozruszniki. Wszystkie części są weryfikowane, a te, które nadają się do regeneracji, po zakończonym procesie ponownie trafiają na rynek.
Na stanowisku specjalisty od regeneracji rozruszników następuje demontaż. Część zostaje rozmontowana, odkręca się elektromagnes, stojany, wirniki, szczotki, głowice. Te elementy, które nadają się do regeneracji, wędrują na kolejne stanowiska. Z kolei bendiksy, szczotki i tulejki wymieniane są na nowe.
Mycie i weryfikacja

Zdemontowane komponenty trafiają do myjki, w której następuje proces mycia pod ciśnieniem. W tym celu stosuje się specjalistyczne płyny. Wszystkie elementy bez wyjątku są kontrolowane, a następnie piaskowane. Wtedy następuje ich weryfikacja pod obciążeniem. Sprawdza się stojan, płyty diodowe i regulatory. Niesprawne elementy są odrzucane. Ten etap jest kluczowy, gdyż ma wpływ na skuteczność procesu regeneracji. Sprawdzany jest każdy wirnik od rozrusznika i alternatora.
Najważniejszy element alternatora to stojan oraz wirnik działający na zasadach elektromagnesu, wytwarzający pole magnetyczne oraz prąd indukcyjny. Jako że alternator wytwarza prąd zmienny, to wymaga zastosowania układu prostującego – rolę tę spełnia regulator napięcia.
Etap przedmontażowy
Po umyciu wszystkich komponentów i ich weryfikacji, odbywa się etap przedmontażowy. Wymienia się komutatory, gwintuje osłony i otwory, wymienia się magnesy w stojanach rozrusznika, wymienia się szczotki itd. Finalny etap to lakierowanie zregenerowanej części za pomocą specjalnych pistoletów.
Gdzie kupić części po regeneracji?

Lauber zachęca, aby rozruszniki lub alternatory kupować w sieci sprzedaży Inter Cars. Można również oddać swoją zużytą część i otrzymać zwrot kaucji. Dzięki temu kupowana część będzie sporo tańsza!
Fabryka ze Słupska oferuje około 2000 rodzajów alternatorów oraz 1600 rozruszników.