Prawidłowe podłączenie alternatora
- Odłącz ujemny (-) przewód akumulatora w celu uniknięcia zwarcia podczas wymiany.
- Skontroluj stan naładowania akumulatora.
- Odłącz przewody alternatora.
- Usuń alternator.
- Zamontuj nowy alternator.
- Sprawdź stan końcówek przewodów pod kątem zanieczyszczeń, korozji oraz stan izolacji.
- Podłącz przewody elektryczne alternatora.
- Podłącz ujemny przewód akumulatora.
Montaż alternatora
- Wstawić i przykręcić luźno alternator.
- Założyć i naprężyć pasek klinowy.
- Najpierw dokręcić śrubę zaciskową przy jarzmie regulacyjnym, następnie przednią śrubę i nakrętkę.
- Włożyć wtyczkę wielostykową i zabezpieczyć klamrą.
- Podłączyć przewód masy do akumulatora.
Podłączenie elektryczne alternatora, musi być pewne. Jeżeli podłączenie akumulatora jest luźne lub przerwane, spowoduje to przepięcie mogące uszkodzić instalację elektryczną pojazdu i sam alternator. Błędne podłączenie przewodów alternatora (zwłaszcza głównego przewodu prądowego) spowoduje trwałe uszkodzenie instalacji elektrycznej pojazdu.
Napinanie paska klinowego
- Odciągnąć przy pomocy łyżki do opon alternator i w ten sposób pasek klinowy.
- Wcisnąć kciukiem pasek klinowy między kołami pasowymi i pośrodku najdłuższego odcinka. Pasek może się ugiąć maksymalnie o 4mm, całkowity luz musi wynosić około 10 mm, w przeciwnym razie naprężyć pasek.
- Dokręcić śrubę zaciskową jarzma regulacyjnego i jeszcze raz sprawdzić naprężenie paska klinowego.
- Dokręcić najpierw przednią a następnie tylną śrubę mocującą alternator.