Jakie są objawy uszkodzenia pompy wtryskowej?
Kierowcy doskonale zdają sobie sprawę z tego, że jazda sprawnym samochodem to sama przyjemność. Niestety, kiedy zdarzy się awaria jakiejś jego części podróżowanie pojazdem może być nie tylko nieprzyjemne, ale i niebezpieczne, dlatego warto dbać o dobry stan techniczny swojego auta. W tym wpisie zajmiemy się pompą wtryskową i jej uszkodzeniami.
Jakie są symptomy awarii pompy wtryskowej?
Skutki awarii pompy wtryskowej są odczuwalne zarówno dla osoby kierującej pojazdem, jak i dla pasażerów nim podróżujących. Najczęstszym objawem uszkodzenia tej pompy jest trudny rozruch, podczas którego nie następuje spalanie. Silniki samochodów z zepsutymi pompami wtryskowymi często gasną, nawet jeśli wciskamy pedał gazu, a samochód jest nagrzany. Zdarzają się też nieprzyjemne epizody szarpania silnika i podejrzanych odgłosów, które zaczyna wydawać. Dzieje się tak, ponieważ zmniejszona jest ilość przepływu paliwa. Samochód zaczyna nadmiernie wydzielać spaliny, a także mogą się zdarzać wycieki paliwa.
Ignorowanie tych problemów prowadzi do zatarcia pompy i przepalenia elektroniki. Uszkodzona pompa wtryskowa powinna jak najszybciej zostać poddana regeneracji, która przywróci jakość i efektywność jej pracy. Regeneracja pompy wtryskowej sprawi, że jazda znowu stanie się bezpieczna, a emisja szkodliwych substancji do naszej atmosfery zostanie zminimalizowana.
Jak wygląda regeneracja pompy wtryskowej?
Cały proces regeneracji zaczyna się od dokładnego umycia wymontowanej z auta części. Do tego celu wykorzystuje się myjki ultradźwiękowe. Czysta pompa wtryskowa jest oceniana przez fachowców, którzy określają jaki jest jej stan. Następnie pompa jest demontowana zgodnie z procedurami zalecanymi przez producenta.
Kolejnym etapem regeneracji jest wymiana wszystkich uszkodzonych części ora elementów eksploatacyjnych – takich jak np. końcówki wtryskiwacza, zaworki czy uszczelniacze. Gdy wszystkie części są już wymienione, następuje ponowny montaż pompy przy pomocy certyfikowanych przyrządów technologicznych.
Kiedy pompa jest już skręcona, wykonywany jest specjalny test, którego celem jest sprawdzenie czy działa jak należy.