Przekładnia kierownicza nie psuje się nagle. Dziej się to powoli i dlatego często uchodzi to uwadze kierowcy. Nasilenie awarii przekładni następuje stopniowo. Kierowca samochodu powoli przyzwyczaja się do luzów w przekładni kierowniczej i przestaje zauważać, że coraz gorzej panuje nad pojazdem.
Sygnały wskazujące na konieczność regeneracji
• Stuki dochodzące z okolic kół podczas jazdy po nierównościach albo przy wykonywaniu manewrów.
• Wycieki płynu z przekładni kierowniczej.
• Problemy z utrzymaniem kierunku jazdy.
• Zbyt duży jałowy ruch kierownicy bez poruszania się kół auta.
Jeżeli w naszym aucie zauważymy którykolwiek z powyższych objawów, należy bezzwłocznie udać się do najbliższej stacji diagnostycznej albo warsztatu samochodowego, żeby sprawdzić, co jest ich przyczyną. W takim miejscu specjaliści sprawdzą za pomocą tak zwanych szarpaków sprawność naszego układu kierowniczego i wychwycą wszelkie usterki.
Wymiana zepsutej przekładni kierowniczej na nową to niestety spory wydatek. Zazwyczaj nowy podzespół kosztuje od kilku do kilkunastu tysięcy złotych. W takich sytuacjach często najlepszym i najtańszym sposobem naprawy jest regeneracja przekładni kierowniczej. Firma Lauber zajmuje się regeneracją przekładni. Odzyskujemy elementy, które zachowały się w nienaruszonym stanie i oddajemy je do ponownego użytku. Podzespół poddany regeneracji ma przywrócone wszystkie właściwości użytkowe. Jest poddawany licznym próbom, zanim zostanie oddany w ręce klienta. Regenerowana przekładnia kierownicza osiąga parametry jak najbardziej zbliżone do nowych produktów.
Często regenerowane podzespoły są jakościowo lepsze od tych fabrycznie nowych. Wynika to z faktu, że podczas procesu regeneracji zauważamy nieraz niedociągnięcia konstrukcyjno – technologiczne i możemy je wyeliminować.