Regeneracja podzespołów samochodowych – pełna satysfakcja

Wiele podzespołów i części samochodowych nadaje się do regeneracji: przekładnie kierownicze, zaciski hamulcowe, rozruszniki, alternatory czy wtryskiwacze. Podstawą sukcesu w tej dziedzinie jest dokładne oczyszczenie i ocena stanu elementu kierowanego do regeneracji. Tak działa firma Lauber ze Słupska – lider w tej dziedzinie.

 

Spora liczba podzespołów samochodowych wytwarzana jest w sposób pozwalający na ich regenerację. Producenci aut dbają w ten sposób o środowisko. Oczywiście, w pewnym momencie dany element nie będzie się nadawał już do dalszego remontu, ale dzięki odpowiednio wczesnej regeneracji otrzyma „drugie życie”. Zobaczmy jak to wygląda?

 

Regeneracja układu kierowniczego

Gdy przekładnia kierownicza trafia na linię do regeneracji, należy wykonać kilka wstępnych czynności. Trzeba usunąć wszelkie nagary, smary i inne zanieczyszczenia. Do mycia natryskowego przygotowano stanowisko z 40 dyszami. Następnie demontowane są osłony i końcówki drążków, wypłukuje się olej i zabezpiecza otwory. Teraz przekładnia może trafić do czyszczenia wibracyjnego.

Kolejnym krokiem jest szlifowanie powierzchni. Przy każdej regeneracji stosowane są nowe uszczelniacze i gumowe osłony. Do wymiany kierowane są listwa, zawór albo tuleja prowadząca. Końcowy montaż przekładni przeprowadza się w sterylnej kabinie z 3-krotną wymianą powietrza na godzinę.

 

Rozrusznik i alternator po regeneracji

W przypadku tego rodzaju części również istotna jest weryfikacja. Na wstępie całego procesu sprawdzany jest pod obciążeniem stojan, płyty diodowe oraz regulatory. W trakcie weryfikacji odrzuca się około 30% części rozrusznika lub alternatora. Następnie wykonywana jest wymiana komutatorów, magnesów i szczotek, a także przeprowadza się gwintowanie osłon i otworów. Na końcu regeneracji przychodzi czas na lakierowanie.

Rozruszniki i alternatory regeneruje się masowo w warunkach fabrycznych, takich jak w firmie Lauber. W ten sposób otrzymujemy sprawny, nadający się do ponownego użytku produkt z 25-miesięczną gwarancją.

 

Zaciski hamulcowe i wtryskiwacze

Rozpoczęcie procesu regeneracji zacisku hamulcowego to przede wszystkim demontaż starych części. Potem czyszczone są rdzenie i montowane nowe elementy. Wymienia się tłoczki, uszczelnienia, odpowietrzniki oraz sprężyny.

Specjaliści z firmy Lauber potrafią także przywrócić w 100% sprawność wtryskiwaczy, co jest ogromną korzyścią dla użytkownika samochodu. Element po „sanatorium” jest zwykle o 30% tańszy od nowego. A jakość nie odbiega od nowych produktów prosto z fabryki!

 

Zapraszamy do współpracy! Więcej na www.lauber.pl