×

ZREGENERUJEMY TWOJĄ PRZEKŁADNIĘ WSPOMAGANĄ JUŻ OD 400 PLN W 48 H

 

Zamów wycenę!

Tel. 0 59 848 11 36, 665 391 764

regeneracja@lauber.pl

lub
wypełnij formularz kontaktowy

 

Fabryczna regeneracja części – jak to wygląda?

Aby pomóc Państwu zrozumieć, na czym polega fabryczna regeneracja części, dlaczego jest opłacalna i w pełni przywraca komponentowi dawną świetność, postanowiliśmy zacząć od wyjaśnienia podstaw. Regeneracja jest naprawą części w kompleksowym ujęciu, przy czym naprawa ta jest niemożliwa do wykonania przez warsztat samochodowy, jeśli chcemy uzyskać jakość fabryczną podzespołu. Regeneracja fabryczna wykonywana jest tylko i wyłącznie przez specjalnie przystosowany do tego celu, w pełni wyposażony zakład. Czynności związane z regeneracją mają doprowadzić do przywrócenia właściwości użytkowych częściom, które zostały wyeksploatowane lub uszkodzone. Polegają one na kompleksowej, mechanicznej obróbce, w wyniku której przywracane są podzespołom mieszczące się w normach parametry niezbędne do dalszej pracy, a także uzyskiwany jest pierwotny kształt. Regeneracja jest wyjściem z sytuacji, gdy nowa część jest trudnodostępna lub jej zakup generuje duże koszty. Proces ten znajduje też uzasadnienie w przypadku części, których odpad powoduje uciążliwość dla środowiska.

Jako firma specjalizująca się w regeneracji części motoryzacyjnych dbamy o klientów poprzez propozycję korzystnej dla nich oferty cenowej. Z naszej fabryki otrzymują Państwo doskonałej jakości produkt, w dużo lepszej cenie, niż nowa, często słabej klasy część. Zależy nam na utrzymaniu zaufania do naszej marki, dlatego nigdy nie pozwalamy sobie na sprzedaż niepełnowartościowego i mało trwałego komponentu.

 

Usługa regeneracji

 

Wykonujemy fabrycznie regeneracje części takich jak:

  • przekładnie kierownicze ze wspomaganiem,
  • pompy wspomagania układu kierowniczego,
  • alternatory,
  • rozruszniki,
  • zaciski hamulcowe,
  • wtryskiwacze Common Rail marki Bosch,
  • pompy wtryskowe Common Rail.

 

Proces regeneracji

Przypomnijmy, że zgodnie z definicją APRA (Automotive Parts Rebuilders Association, czyli Stowarzyszenia Regenerujących Części Motoryzacyjne) regeneracja to odbudowa używanej części pojazdu, przeprowadzona zgodnie z ogólnie przyjętymi zasadami sztuki inżynierskiej. Część poddana wszystkim etapom procesu regeneracji powinna odzyskać funkcje odpowiadające nowemu produktowi.

Typowy proces regeneracji składa się z następujących etapów:

  • demontaż zużytego podzespołu na poszczególne elementy,
  • weryfikacja stanu elementów składających się na komponent,
  • naprawa elementów uszkodzonych lub zastąpienie ich nowymi,
  • uzupełnienie brakujących elementów
  • oczyszczenie wszystkich elementów
  • montaż części podzespołu,
  • obligatoryjnie regulacja,
  • badania jakości na urządzeniach testowych.

 

naprawa elementów uszkodzonych lub ich zastąpienie nowymi

 

Po odbudowie rdzennych elementów, podzespół jest składany przy zastosowaniu nowych osłon, uszczelniaczy, oringów, tulei i łożysk zakupionych od renomowanych firm. Po zakończonym montażu każdy egzemplarz jest testowany na specjalnych stanowiskach symulujących pracę w warunkach rzeczywistych.

Od początku działalności w firmie Lauber jakość stanowiła pierwszorzędny cel, stąd wywodzi się nasza dbałość o pewne źródła dostaw nowych komponentów oraz dopilnowanie stałych kontroli międzyoperacyjnych i ostatecznej kontroli technicznej. Specjalistycznej kontroli podlega 100% zregenerowanych alternatorów, pomp wspomagania i pozostałych komponentów. Kontrola odbywa się na każdym etapie fabrycznej regeneracji, natomiast oferowane nowe części pochodzą ze sprawdzonych i cenionych przez klientów źródeł.

Produkt po regeneracji

Regeneracja, w uproszczeniu, polega na odbudowie własności i właściwości mechanicznych, fizycznych, chemicznych itp. poprzez naprawę elementu, a w ostateczności jego wymianę. Celem regeneracji jest odzyskanie jak największej ilości części wchodzących w skład naprawianego podzespołu. Materiały wykorzystywane do budowy części samochodowych, niejednokrotnie pochodzą ze źródeł nieodnawialnych, dlatego ich recykling jest wskazany z uwagi na dobro środowiska. Regeneracja powinna zapewniać osiągnięcie parametrów możliwie jak najbardziej zbliżonych do nowego produktu. W szczególności dotyczy to komponentów, od których bezpośrednio zależy bezpieczeństwo użytkownika auta lub innego pojazdu. Dlatego też niezbędne jest zapewnienie jak najdokładniejszego procesu naprawy.

obróbka powierzchni współpracy części składowych

 

Przyjmując każdą cześć do regeneracji, zobowiązani jesteśmy do jej dokładnej weryfikacji oraz nadzorowania każdego etapu tego procesu. Kontrolę sprawujemy począwszy od identyfikacji typu i modelu podzespołu, poprzez demontaż, dokładne mycie, poddanie obróbce powierzchni współpracy części składowych, po proces przywracania parametrów technicznych. Przy obecnym poziomie precyzji w produkowanych elementach pojazdów samochodowych i innych, sama weryfikacja organoleptyczna części nie wystarcza.

Specjalistyczna aparatura

Regeneracja nowoczesnych podzespołów wymusza na zakładach takich jak nasz ciągłe udoskonalanie tego procesu – a co za tym idzie, poszukiwanie i stosowanie nowych przyrządów, testerów, mierników, a przede wszystkim maszyn spełniających normy wytwórców części samochodowych. Miniaturyzacja, wymagania dotyczące bezpieczeństwa, komfortu, ergonomii użytkowania powodują, że coraz częściej w nowoczesnych samochodach stosowane są układy elektroniczne wspomagające układ hydrauliczny lub nim sterujące. Zbadanie „serca” takiego układu jest kluczowe, aby mówić o skutecznej regeneracji. Diagnoza i eliminacja uszkodzeń odbywać się może jedynie za pomocą skomplikowanej, specjalistycznej aparatury.

 

regeneracja

 

Połączenie wiedzy merytorycznej i praktyki, wyposażona w nowoczesne maszyny fabryka oraz rozbudowany dział kontroli zapewniają wspólnie świetną jakość poddanych regeneracji alternatorów, rozruszników, pomp i pozostałych podzespołów. Tylko poprzez takie zestawienie możemy być pewni, że nasz produkt spotka się z zainteresowaniem wymagającego rynku części motoryzacyjnych.

Wielu z Państwa może sceptycznie odnieść się do faktu, że część poddana regeneracji może być lepsza od fabrycznie nowego produktu. Życie dostarcza nam i takich przykładów, ponieważ zdarzyło się, że przekazane nam podzespoły wykazywały niedociągnięcia konstrukcyjno-technologiczne, które wyeliminowaliśmy w procesie regeneracji.

 

Zamów wycenę!

Tel. 0 59 848 11 36, 665 391 764

lub
wypełnij formularz kontaktowy