Pomiń nawigację

Kryteria przyjęcia wymontowanych części samochodowych

Warunkiem przyjęcia wymontowanych części samochodowych na usługę regeneracji jest spełnienie poniższych kryteriów:

  • zwracana, wymontowana część (rdzeń) musi być odpowiednikiem zakupionego towaru i wskazane jest, aby ją dostarczyć w opakowaniu po zakupionym egzemplarzu. W przypadku braku oryginalnego opakowania zwracana część musi być w jednoznaczny sposób opisana indeksem zakupionego towaru. Na każdym rdzeniu powinna zostać również zawieszona przywieszka, która znajduje się w opakowaniu zakupionego towaru.
  • zgodnie z przepisami o ochronie środowiska rdzenie należy zabezpieczyć i zapakować tak, aby nie zanieczyszczały środowiska. Z wymontowanych części (np. przekładnie kierownicze ze wspomaganiem, pompy) należy usunąć pozostały w nich czynnik roboczy.
  • przyjęta może zostać tylko część kompletna, nierozłożona na elementy składowe oraz spełniająca określone wymagania techniczne.

Alternator

  1. Alternator nie może nosić śladów rozkręcania, nie może być rozłożony lub niekompletny.
  2. Obudowa nie może być zdeformowana, pęknięta, nie może posiadać wyłamanych elementów.
  3. Mocowania alternatora nie mogą być wyłamane lub uszkodzone.
  4. Alternatory występujące w komplecie z kołem pasowym, muszą być zwracane w komplecie z nieuszkodzonym kołem.

Rozrusznik

  1. Zębnik rozrusznika nie może być przegrzany (kolor fioletowy)
  2. Obudowa nie może być zdeformowana, pęknięta, nie może posiadać wyłamanych elementów.
  3. Rozrusznik nie może nosić śladów rozkręcania, nie może być rozłożony na części.
  4. Mocowania rozrusznika nie mogą być wyłamane lub uszkodzone.

Zacisk hamulca tarczowego

  1. Korpus zacisku nie może być popękany, połamany lub zdeformowany.
  2. Korpus zacisku nie może być silnie skorodowany lub po spaleniu (naruszenie stabilności konstrukcji).
  3. Gwintowane otwory dopływu płynu i odpowietrznika nie mogą być zdeformowane lub mieć uszkodzony gwint.
  4. Zacisk powinien być kompletny i nierozłożony na elementy składowe.

Pompa wspomagania układu kierowniczego

  1. Zewnętrzna obudowa, wsporniki do nadwozia lub otwory pod śruby nie mogą być pęknięte lub zdeformowane.
  2. Mechanizmy ruchome (ośka) nie mogą być zatarte – zablokowane.
  1. Otwory gwintowane nie mogę być uszkodzone lub ścięte.
  2. Pompa nie może być silnie skorodowana (naruszenie stabilności konstrukcji).
  3. Pompy występujące w komplecie z kołem pasowym, muszą być zwracane w komplecie z nieuszkodzonym kołem.
  4. Pompa ze zbiornikiem powinna posiadać korek. Zbiornik nie może być pęknięty, rurki ułamane.

Przekładnia kierownicza ze wspomaganiem

  1. Zewnętrzna obudowa, wsporniki montażowe do nadwozia lub otwory pod śruby nie mogą być pęknięte lub zdeformowane.
  2. Mechanizmy ruchome (wałek) nie mogą być zatarte – zablokowane.
  3. Zęby wielowypustu, otwory gwintowane oraz drążki kierownicze nie mogą być uszkodzone lub ścięte.
  4. Przekładnia nie może być silnie skorodowana (naruszenie stabilności konstrukcji).
  5. Przewody nie mogą być zgięte lub zdeformowane.

Półoś napędowa

  1. Gwinty, wielowypusty i wielowypusty nie mogą być uszkodzone.
  2. Wałek półosi nie może być pęknięty, wygięty lub zdeformowany.
  3. Gwinty, wielowypusty i wielowypusty nie mogą być uszkodzone.
  4. Dopuszcza się brak łożyska igiełkowego występującego w przegubach wew. niektórych półosi. Oś osadzenia łożyska nie może być uszkodzona.
  5. Półoś nie może być silnie skorodowana lub po spaleniu (naruszenie stabilności konstrukcji).
  6. Czasza przegubu i jej elementy wewnętrzne nie mogą być pęknięte lub zdeformowane.
  7. Dopuszcza się ewentualny brak kuli w przegubie zewn. (bieżnia nie może być uszkodzona).
  8. Półoś powinna stanowić całość z przegubami.
  9. Koszyk przegubu nie może być pęknięty, ani nie powinny być widoczne ślady zatarcia i przegrzania.

Wtryskiwacz Common Rail

  1. Wtryskiwacz nie może być silnie skorodowany lub po spaleniu
  2. Obudowa i miejsca dokręcania nie mogą być uszkodzone.
  3. Bez ewidentnych oznak, śladów demontażu elementów.
  4. Połączenia elektryczne lub wtyczki nie mogą być urwane lub uszkodzone.
  5. Gwinty oraz odprowadzenia paliwa nie mogą być zdeformowane.
  6. Końcówka wtryskiwacza może być uszkodzona.
  7. Zwracana, wymontowana część (rdzeń) musi być odpowiednikiem zakupionego towaru objętego formą sprzedaży TR i wskazane jest, aby dostarczyć ją w opakowaniu po zakupionym egzemplarzu. W przypadku braku oryginalnego opakowania zwracana część musi być w jednoznaczny sposób opisana indeksem zakupionego towaru.
  8. Zgodnie z przepisami o ochronie środowiska, rdzenie należy zabezpieczyć i zapakować tak, aby nie zanieczyszczały środowiska, należy usunąć pozostałe w nich paliwo oraz zabezpieczyć zaślepkami wszystkie otwory paliwowe, należy wykorzystać te z zakupionego towaru.
  9. Przyjęta może zostać tylko część nierozłożona na elementy składowe, oraz spełniająca określone wymagania techniczne