Kryteria przyjęcia wymontowanych części samochodowych
Warunkiem przyjęcia wymontowanych części samochodowych na usługę regeneracji jest spełnienie poniższych kryteriów:
- zwracana, wymontowana część (rdzeń) musi być odpowiednikiem zakupionego towaru i wskazane jest, aby ją dostarczyć w opakowaniu po zakupionym egzemplarzu. W przypadku braku oryginalnego opakowania zwracana część musi być w jednoznaczny sposób opisana indeksem zakupionego towaru. Na każdym rdzeniu powinna zostać również zawieszona przywieszka, która znajduje się w opakowaniu zakupionego towaru.
- zgodnie z przepisami o ochronie środowiska rdzenie należy zabezpieczyć i zapakować tak, aby nie zanieczyszczały środowiska. Z wymontowanych części (np. przekładnie kierownicze ze wspomaganiem, pompy) należy usunąć pozostały w nich czynnik roboczy.
- przyjęta może zostać tylko część kompletna, nierozłożona na elementy składowe oraz spełniająca określone wymagania techniczne.
Alternator

- Alternator nie może nosić śladów rozkręcania, nie może być rozłożony lub niekompletny.
- Obudowa nie może być zdeformowana, pęknięta, nie może posiadać wyłamanych elementów.
- Mocowania alternatora nie mogą być wyłamane lub uszkodzone.
- Alternatory występujące w komplecie z kołem pasowym, muszą być zwracane w komplecie z nieuszkodzonym kołem.
Rozrusznik

- Zębnik rozrusznika nie może być przegrzany (kolor fioletowy)
- Obudowa nie może być zdeformowana, pęknięta, nie może posiadać wyłamanych elementów.
- Rozrusznik nie może nosić śladów rozkręcania, nie może być rozłożony na części.
- Mocowania rozrusznika nie mogą być wyłamane lub uszkodzone.
Zacisk hamulca tarczowego

- Korpus zacisku nie może być popękany, połamany lub zdeformowany.
- Korpus zacisku nie może być silnie skorodowany lub po spaleniu (naruszenie stabilności konstrukcji).
- Gwintowane otwory dopływu płynu i odpowietrznika nie mogą być zdeformowane lub mieć uszkodzony gwint.
- Zacisk powinien być kompletny i nierozłożony na elementy składowe.
Pompa wspomagania układu kierowniczego

- Zewnętrzna obudowa, wsporniki do nadwozia lub otwory pod śruby nie mogą być pęknięte lub zdeformowane.
- Mechanizmy ruchome (ośka) nie mogą być zatarte – zablokowane.

- Otwory gwintowane nie mogę być uszkodzone lub ścięte.
- Pompa nie może być silnie skorodowana (naruszenie stabilności konstrukcji).
- Pompy występujące w komplecie z kołem pasowym, muszą być zwracane w komplecie z nieuszkodzonym kołem.
- Pompa ze zbiornikiem powinna posiadać korek. Zbiornik nie może być pęknięty, rurki ułamane.
Przekładnia kierownicza ze wspomaganiem

- Zewnętrzna obudowa, wsporniki montażowe do nadwozia lub otwory pod śruby nie mogą być pęknięte lub zdeformowane.
- Mechanizmy ruchome (wałek) nie mogą być zatarte – zablokowane.
- Zęby wielowypustu, otwory gwintowane oraz drążki kierownicze nie mogą być uszkodzone lub ścięte.
- Przekładnia nie może być silnie skorodowana (naruszenie stabilności konstrukcji).
- Przewody nie mogą być zgięte lub zdeformowane.
Półoś napędowa

- Gwinty, wielowypusty i wielowypusty nie mogą być uszkodzone.
- Wałek półosi nie może być pęknięty, wygięty lub zdeformowany.
- Gwinty, wielowypusty i wielowypusty nie mogą być uszkodzone.
- Dopuszcza się brak łożyska igiełkowego występującego w przegubach wew. niektórych półosi. Oś osadzenia łożyska nie może być uszkodzona.
- Półoś nie może być silnie skorodowana lub po spaleniu (naruszenie stabilności konstrukcji).
- Czasza przegubu i jej elementy wewnętrzne nie mogą być pęknięte lub zdeformowane.
- Dopuszcza się ewentualny brak kuli w przegubie zewn. (bieżnia nie może być uszkodzona).
- Półoś powinna stanowić całość z przegubami.
- Koszyk przegubu nie może być pęknięty, ani nie powinny być widoczne ślady zatarcia i przegrzania.
Wtryskiwacz Common Rail

- Wtryskiwacz nie może być silnie skorodowany lub po spaleniu
- Obudowa i miejsca dokręcania nie mogą być uszkodzone.
- Bez ewidentnych oznak, śladów demontażu elementów.
- Połączenia elektryczne lub wtyczki nie mogą być urwane lub uszkodzone.
- Gwinty oraz odprowadzenia paliwa nie mogą być zdeformowane.
- Końcówka wtryskiwacza może być uszkodzona.
- Zwracana, wymontowana część (rdzeń) musi być odpowiednikiem zakupionego towaru objętego formą sprzedaży TR i wskazane jest, aby dostarczyć ją w opakowaniu po zakupionym egzemplarzu. W przypadku braku oryginalnego opakowania zwracana część musi być w jednoznaczny sposób opisana indeksem zakupionego towaru.
- Zgodnie z przepisami o ochronie środowiska, rdzenie należy zabezpieczyć i zapakować tak, aby nie zanieczyszczały środowiska, należy usunąć pozostałe w nich paliwo oraz zabezpieczyć zaślepkami wszystkie otwory paliwowe, należy wykorzystać te z zakupionego towaru.
- Przyjęta może zostać tylko część nierozłożona na elementy składowe, oraz spełniająca określone wymagania techniczne