Instrukcja montażu układu wspomagania kierowcy

  • Odłącz dodatni kabel, który jest podłączony do cewki w samochodach z silnikiem benzynowym, a w samochodach z silnikiem Diesla do elektrozaworu. Taka procedura uniemożliwi uruchomienie silnika.
  • Unieś pojazd, upewniając się, że przednie koła nie mają styku z podłożem.
  • Przed instalacją przekładni wspomagania należy sprawdzić pozycję wałka zaworu względem kierownicy a w razie potrzeby należy ustawić wałek i kierownicę zgrywając obydwa elementy z ustawieniem kół do jazdy na wprost.
  • (Uwaga): Jeżeli jest taka konieczność ,zdemontowanie kierownicy w pojazdach wyposażonych w poduszkę powietrzną powinno być przeprowadzone przez osoby odpowiednio do tego przeszkolone.
  • Zamontuj przekładnie lub pompę układu wspomagania bez podłączania przewodów hydraulicznych do przekładni.
  • Zalej zbiornik pompy wspomagania płynem , pozwalając nowemu płynowi na swobodny przepływ przez pompę wspomagania oraz przewody.
  • Zakręć silnikiem bez podłączania zapłonu na biegu jałowym pozwoli to na usunięcie starego zanieczyszczonego płynu z pompy wspomagania.
  • Nie używamy tego płynu do ponownego zalewania układu.
  • Przymocuj przewód zasilający ( łączący pompę z przekładnią ) i przewód wychodzący (odbierający płyn) z przekładni wspomagania. (Uwaga: Przewody muszą być poprawnie zamontowane) Nie mocuj przewodu wychodzącego przekładni doprowadzającego płyn z powrotem do zbiornika.
  • Zatkaj chwilowo przewód wychodzący z przekładni doprowadzający płyn z powrotem do zbiornika i napełnij zbiornik pompy płynem hydraulicznym
  • Zakręć silnikiem bez podłączania zapłonu, (gdy jest na biegu jałowym) a następnie upuszczaj płyn aż do momentu, kiedy przepływając przez przewód zasilający jego kolor się rozjaśni. (Uwaga: pompa nie może się obracać na sucho)
  • Podłącz przewód wychodzący z przekładni doprowadzający płyn z powrotem do zbiornika.
  • Napełnij zbiornik pompy płynem hydraulicznym do wymaganego poziomu.
  • Podłącz kable elektryczne, które zostały uprzednio odłączone.
  • Uruchom silnik, a następnie poobracaj kierownicą w prawo i w lewo przez chwile, aby płyn się wymieszał. Nie przytrzymuj kierownicy do oporu na końcu suwu (skoku) przekładni Nie wprowadzaj pompy w ruch, na sucho.
  • Uzupełnij zbiornik pompy płynem hydraulicznym do wymaganego poziomu.

INSTRUKCJA ODPOWIETRZANIA UKŁADU KIEROWNICY

  • Należy podnieść temperaturę płynu hydraulicznego do temperatury 60 C podczas pracy silnika.
  • Obracaj kierownicą w lewo i prawo. Czynność tę należy powtórzyć, co najmniej 5 lub 6 razy. Unikaj przytrzymywania kierownicy do oporu na końcu suwu przekładni.
  • Sprawdź poziom płynu.
  • Sprawdź kolor płynu. Jeżeli jest brązowy, jasno czerwony, lub się pieni oznacza to, że w układzie nadal znajduje się powietrze. Wyłącz silnik, odczekaj, co najmniej 30 minut, a następnie podążaj zgodnie w procedurami zawartymi w punktach 1 i 2.
  • Jeżeli w układzie pomimo odpowietrzania dalej znajduje się powietrze, to pompa wspomagania będzie charakteryzowała się głośną pracą, również na kierownicy odczujesz wibracje podczas prowadzenia pojazdu. W takich sytuacjach należy sprawdzić cały układ oraz usunąć powietrze, które być może znajduje się w przewodzie łączącym zbiornik olejowy z pompą. W tym celu należy powtórzyć czynności według instrukcji odpowietrzenia układu wspomagania.

WAŻNE

Po przejechaniu 500 km należy wymienić płyn w układzie wspomagania w celu wypłukania pozostałych zanieczyszczeń.