- Odłącz dodatni kabel, który jest podłączony do cewki w samochodach z silnikiem benzynowym, a w samochodach z silnikiem Diesla do elektrozaworu. Taka procedura uniemożliwi uruchomienie silnika.
- Unieś pojazd, upewniając się, że przednie koła nie mają styku z podłożem.
- Przed instalacją przekładni wspomagania należy sprawdzić pozycję wałka zaworu względem kierownicy a w razie potrzeby należy ustawić wałek i kierownicę zgrywając obydwa elementy z ustawieniem kół do jazdy na wprost.
- (Uwaga): Jeżeli jest taka konieczność ,zdemontowanie kierownicy w pojazdach wyposażonych w poduszkę powietrzną powinno być przeprowadzone przez osoby odpowiednio do tego przeszkolone.
- Zamontuj przekładnie lub pompę układu wspomagania bez podłączania przewodów hydraulicznych do przekładni.
- Zalej zbiornik pompy wspomagania płynem , pozwalając nowemu płynowi na swobodny przepływ przez pompę wspomagania oraz przewody.
- Zakręć silnikiem bez podłączania zapłonu na biegu jałowym pozwoli to na usunięcie starego zanieczyszczonego płynu z pompy wspomagania.
- Nie używamy tego płynu do ponownego zalewania układu.
- Przymocuj przewód zasilający ( łączący pompę z przekładnią ) i przewód wychodzący (odbierający płyn) z przekładni wspomagania. (Uwaga: Przewody muszą być poprawnie zamontowane) Nie mocuj przewodu wychodzącego przekładni doprowadzającego płyn z powrotem do zbiornika.
- Zatkaj chwilowo przewód wychodzący z przekładni doprowadzający płyn z powrotem do zbiornika i napełnij zbiornik pompy płynem hydraulicznym
- Zakręć silnikiem bez podłączania zapłonu, (gdy jest na biegu jałowym) a następnie upuszczaj płyn aż do momentu, kiedy przepływając przez przewód zasilający jego kolor się rozjaśni. (Uwaga: pompa nie może się obracać na sucho)
- Podłącz przewód wychodzący z przekładni doprowadzający płyn z powrotem do zbiornika.
- Napełnij zbiornik pompy płynem hydraulicznym do wymaganego poziomu.
- Podłącz kable elektryczne, które zostały uprzednio odłączone.
- Uruchom silnik, a następnie poobracaj kierownicą w prawo i w lewo przez chwile, aby płyn się wymieszał. Nie przytrzymuj kierownicy do oporu na końcu suwu (skoku) przekładni Nie wprowadzaj pompy w ruch, na sucho.
- Uzupełnij zbiornik pompy płynem hydraulicznym do wymaganego poziomu.
INSTRUKCJA ODPOWIETRZANIA UKŁADU KIEROWNICY
- Należy podnieść temperaturę płynu hydraulicznego do temperatury 60 C podczas pracy silnika.
- Obracaj kierownicą w lewo i prawo. Czynność tę należy powtórzyć, co najmniej 5 lub 6 razy. Unikaj przytrzymywania kierownicy do oporu na końcu suwu przekładni.
- Sprawdź poziom płynu.
- Sprawdź kolor płynu. Jeżeli jest brązowy, jasno czerwony, lub się pieni oznacza to, że w układzie nadal znajduje się powietrze. Wyłącz silnik, odczekaj, co najmniej 30 minut, a następnie podążaj zgodnie w procedurami zawartymi w punktach 1 i 2.
- Jeżeli w układzie pomimo odpowietrzania dalej znajduje się powietrze, to pompa wspomagania będzie charakteryzowała się głośną pracą, również na kierownicy odczujesz wibracje podczas prowadzenia pojazdu. W takich sytuacjach należy sprawdzić cały układ oraz usunąć powietrze, które być może znajduje się w przewodzie łączącym zbiornik olejowy z pompą. W tym celu należy powtórzyć czynności według instrukcji odpowietrzenia układu wspomagania.
WAŻNE
Po przejechaniu 500 km należy wymienić płyn w układzie wspomagania w celu wypłukania pozostałych zanieczyszczeń.