Które części auta zużywają się szczególnie wraz z przebiegiem?

Które części auta zużywają się szczególnie wraz z przebiegiem?

Wiele usterek w pojeździe wynika ze zużycia części. Poszczególne elementy w samochodach są narażone na bardzo intensywne użytkowanie, w związku z czym z czasem mogą odmówić posłuszeństwa. I tak naprawdę jest to całkiem “naturalny” proces. Niektóre części zużywają się szybciej, a inne mogą działać całkiem sprawnie przez cały czas użytkowania auta. W tym artykule skupimy się jednak na tych, które mogą najwcześniej przyczynić się do problemów.

  • Alternator. Jest to jednak z tych części samochodowych, której żywotność w dużej mierze zależy od producenta. Niektóre modele mogą odmówić posłuszeństwa zdecydowanie szybciej niż powinny, nawet przy prawidłowym użytkowaniu ze strony kierowcy. W alternatorze znajduje się wiele elementów, które mogą ulec awarii. Elementy te zużywają się równomiernie w trakcie eksploatacji. W większości przypadków nie warto dokonywać wybiórczej naprawy. Rozsądnym rozwiązaniem jest wykonanie fabrycznej regeneracji alternatora.
  • Zaciski hamulcowe. To jeden z podstawowych elementów układu hamulcowego, czyli układu, który ma bezpośredni wpływ na bezpieczeństwo jazdy. Z uwagi na fakt, że zaciski pracują w bardzo ciężkich warunkach, są szczególnie narażone na uszkodzenia eksploatacyjne. Awarie zacisków powodują szereg łatwych do zauważenia objawów, takich jak m.in. “ściąganie” samochodu w czasie hamowania w jedną stronę.
  • Pompy wspomagania hydrauliczne. To jeden z najważniejszych elementów mechanicznego układu wspomagania kierownicy. Wspomaga siłę mięśni kierowcy, niezbędną do zmiany toru jazdy poprzez obrócenie kierownicy, znacząco ułatwiając prowadzenie pojazdu. Problemy z układem wspomagania mogą negatywnie wpłynąć na bezpieczeństwo jazdy. Uszkodzenie pompy wspomagania hydraulicznego może wiązać się z takimi objawami jak m.in. konieczność używania znacznie większej siły do obracania kierownicy, utrudnione skręcanie, zacinanie się układu wspomagania, zapalenie się kontrolki układu wspomagania i charakterystyczny hałas, który wydaje pompa.
  • Przekładnie kierownicze (zwane też maglownicą). To część mechanizmu odpowiadającego za przenoszenie ruchu obrotowego koła kierownicy na zwrotnicę. Wyróżniamy przekładnie manualne do układów bez wspomagania, przekładnie ze wspomaganiem hydraulicznym, przekładnie z zabudowanym pełnym układem wspomagania elektrycznego. Do najważniejszych usterek maglownicy zaliczamy przede wszystkim wycieki oleju z układu, spadek siły wspomagania oraz różnorodne uszkodzenia mechaniczne.
  • Rozrusznik. To jeden z podzespołów, dzięki któremu możemy odpalić pojazd. Bez sprawnej pracy rozrusznika nie ma możliwości prowadzenia samochodu, gdyż ten nie odpali, nawet jeśli pozostałe części będą całkowicie sprawne. Usterki rozrusznika mogą nastąpić z przyczyn elektrycznych lub mechanicznych. Niestety nie wszystkie objawy awarii da się odpowiednio wcześniej wykryć i im przeciwdziałać. Niektóre występują nagle i bez wcześniejszego ostrzeżenia. Na szczęście w naszej ofercie znajdują się zarówno rozruszniki poddane fabrycznej regeneracji, jak i fabrycznie nowe w korzystnej cenie.